O nama

Dječji vrtić Sunčica

Dječji vrtić Sunčica započeo je sa radom 02.03.2009. godine. Osnivač vrtića je Zoran Vorih kao fizička osoba. Dječji vrtić Sunčica je među prvima u našoj županiji projektiran i izgrađen prema europskim kriterijima za prostorne uvjete vrtića sukladno Državnom pedagoškom standardu za predškolski odgoj i naobrazbu (NN br. 83/08).

Dvije sobe dnevnog boravka zadovoljavaju potrebu djeteta za nesmetanom igrom i slobodom kretanja .Sobe boravka su opremljene „priručnim namještajem“ primjerenim djeci te brojnim didaktičkim igračkama. Centri aktivnosti se redovito nadopunjuju novim materijalima.

Vanjski dio vrtića podijeljen je na 4 razine (ukupno 1 600 m2 površine), sastoji se od parkirališta, zajedničkog dijela igralište za obje skupine s mogućnošću odvajanja jasličke od vrtićke skupine. Svaki dio igrališta je opremljen raznim spravama (tobogani, penjalice, ljuljačke, klackalice, poligoni od guma itd.), a također su djeci omogućene i igre loptama, obručima, crtanje kredama i mnoge druge. Vanjski prostor se također često nadopunjuje novim spravama i igračkama.

Udaljenost vrtića od glavne ceste, prometa i zagađenosti i neposredna blizina šume zadovoljava potrebu djeteta za sigurnošću, slobodnim kretanjem i prirodnim zelenim okruženjem.

Kapacitet vrtića je kontinuirano popunjen kroz dvije odgojno-obrazovne skupine : Leptirići - mješovita jaslićka (od 1- 3 godine djeteta ) i Bubamarci - mješovita vrtićka ( od 3 godine do polaska djeteta u školu). Prednost tako formiranih mješovitih odgojno-obrazovnih skupina je da su starija djeca u grupi najbolji učitelji mlađoj djeci.

Vizija našeg vrtića

Vrtić je mjesto gdje je svako dijete jednako važno, jedinstveno i posebno i to u poticajnom okruženju. Vizija razvoja usmjerena je na poticanje razvoja slobodnog, samopouzdanog, snalažljivog i odgovornog djeteta koje kreativno i kritički razmišlja. Naša uloga nije pripremiti dijete za školu, već stvoriti dobre temelje za život. Istovremeno, ni rana ni predškolska dob djeteta nisu tek pripremne faze za život u odraslosti, već zasebna životna cjelina sa svojim vrijednostima i kulturom. Uvažavajući tu istinu, stvaramo vrtić u kojem se živi djetinjstvo u svoj svojoj punini.

Misija našeg vrtića

Povodeći se humanističko razvojnom koncepcijom usmjereni smo na dijete, njegove potencijale, dječja prava i uvažavanje individualnih potreba svakoga djeteta. U tom cilju nastojimo djeci osigurati bogato poticajno okruženje koje će mu omogućiti stjecanje različitih iskustava i konstruiranje znanja – okruženje visokog obrazovnog potencijala koje odgovara aktivnoj prirodi učenja djeteta – inicijativa, samoorganizacija aktivnosti djece, sloboda izbora, prakticiranje odgovornosti.
Kindori
Kindori

Veselo okruženje

Učenje kroz igru

Kreativni zadaci

Veliko igralište

Što se u našem vrtiću radi ?

U vrtiću provodimo redoviti desetosatni program predškolskog odgoja i obrazovanja , program predškole unutar redovitog programa i dodatni programi prema interesu djece. Vrtić ima dvije odgojno obrazovne  skupine, mješovitu jasličku (od 1. do 3. godine ) i mješovitu vrtićku ( od 3. godine do polaska djeteta u školu).  Odgojitelji su usmjereni ka praćenju i zadovoljavanju razvojnih potreba djece, te se trude kvalitetno i oblikovati prostore u kojima djeca borave tako da ih potiču na aktivnosti i djelovanje te međusobnu interakciju i komunikaciju. Vodi se briga da okruženje bude organizirano tako da omogućuje učenje na prirodan  i spontan način. Dobno mješovite skupine u većoj mjeri odgovaraju obiteljskoj strukturi po kronološkoj dobi. U krugu obitelji česta je pojava da su djeca okružena malo mlađom ili malo starijom djecom od kojih uče i koje oni poučavaju. U takvim odnosima, mlađa i starija djeca zajedno uče i stječu nova znanja, vještine i sposobnosti. Obitelj podrazumijeva različitost dobi, a u današnje vrijeme mnoga djeca provode malo vremena u obitelji te su prikraćena za učenje koje nastaje u kontaktu s osobama različite dobi, u kojoj se mlađim članovima osigurava prilika za promatranje, razumijevanje i imitiranje širokog spektra vještina, a starijim članovima prilika vođenja i preuzimanja odgovornosti za mlađe ili one oskudnijeg znanja.

Postoji više rezultata istraživanja o utjecaju dobno mješovitih skupina na razvoj djece. Ovo su neki od rezultata:

Socijalni i emocionalni razvoj djece

-dobno mješovite skupine pozitivno utječu na socijalni i emocionalni razvoj djece, u takvim skupinama više je socijalnih kontakata među djecom, više pozitivnih izražavanja emocija i mašte, manje kompetitivnosti i agresivnosti

-djeca više međusobno surađuju, pomažu si, dijele i razmjenjuju stvari

-djeca su svjesna karakteristika i razlika povezanih s dobi, pa i očekivanja prilagođavaju djeci s kojom su u kontaktu

-mlađa su djeca u mješovitim skupinama više društveno aktivna i više komuniciraju sa starijom djecom nego bi inače, dok starija djeca više komuniciraju s vršnjacima

-starija djeca pomažu mlađoj djeci i uče ih, pri čemu uče preuzimati odgovornost za svoje postupke

 Spoznajni razvoj djece

-druženje djece različite dobi pozitivno utječe na razvoj govora

djeca različite dobi općenito su uspješnija u rješavanju problemskih zadataka (sposobnija – ne nužno starija- djeca drugu djecu dovode do toga da promijene svoje manje uspješne teorije ) – suradničko učenje

-bolji su uvjeti za sudjelovanje u procesu učenja, što povoljno utječe na motivaciju djece za učenje novih stvari

– starija djeca uče mlađu djecu radije nego vršnjake, a mlađa djeca radije uče od starije djece nego od vršnjaka

-mlađa djeca pokazuju zrelije i sofisticiranije oblike igre nego u vršnjačkim skupinama

-starija djeca poboljšavaju svoje socijalne vještine na način da organiziraju igru za manje zrele (obično mlađe) suigrače.

Rad u takvim skupinama prilagođen je djeci koja su došla s različitim iskustvom i sposobnostima. Rad se organizira u manjim skupinama, a odgojiteljeva je uloga da planira i priprema aktivnosti djece, u radu ih potiče na timsko učenje, učenje jednih od drugih, potiče ih na zajednički rad s uvažavanjem individualnosti svakog od njih. Svatko u skupini ima svoju ulogu. Dijete istovremeno ima priliku učiti, podučavati, slušati, praktično raditi.Manje se pažnje posvećuje onome što se uči, a puno više pažnje načinu učenja. Uloga svakog djeteta u skupini jednako je vrijedna. Razvoj djeteta ne procjenjuje se u usporedbi s drugima već se svako dijete prati i procjenjuje kao individua.

Kindori

Želite li nam se pridružiti?

Ukoliko ste zainteresirani, kontaktirajte nas!